Fördjupat samarbetet med Venuepoint

Oktober 2015

Vi får allt oftare frågan om vi kan leverera biljetter till arrangörer med ett biljettsystem och Intermec-skrivare från Venuepoint. Tack vare den investering vi nyligen gjort i en ny biljettstans har vi nu möjlighet att göra det och därmed tillgodose fler kunders önskemål. Två av dem är Dramaten och den Kungliga Operan i Stockholm; två ledande kulturinstitutioner som har varit kunder hos Nordvalls sedan tidigt 80-tal och under hösten 2015 gick över till Venuepoints biljettsystem med stor framgång.

Biljetterna är viktiga för kulturinstitutionerna. Enligt teaterbesökarna förhöjer det upplevelsen att gå till en biljettkassa och få en fysisk biljett som de kan spara efter föreställningen.

"Många arrangörer är väldigt nöjda med Venuepoint. Det är en leverantör som tar marknadsandelar i Norden och alltfler i branschen går över till deras biljettsystem. Därför valde vi att göra den här investeringen. Vi är lyhörda för våra kunders önskemål och vill driva utvecklingen framåt tillsammans med både Venuepoint och arrangörerna", säger Susanne Lager, ansvarig säljare hos Nordvalls.

Det naturliga valet

Nordvalls och Venuepoint har haft kontakt i många år men det är först nu som samarbetet kan ta fart på riktigt. "När Dramaten och den Kungliga Operan gick över till vårt system behövde vi nya biljettämnen. Tack vare er långa erfarenhet och andras rekommendationer kändes Nordvalls som det naturliga valet. Vi tycker att det är väldigt kul att ni gjorde den här investeringen eftersom det innebär att vi kan fördjupa vårt samarbete och ta oss an fler spännande projekt tillsammans. Även om ni levererar biljetterna direkt till arrangörerna är det en fördel att vi har en så god relation. Vi vet att våra kunder får en bra och stabil leverans vilket känns tryggt för oss", säger David Dagemark, Key Account Manager på Venuepoint.

Biljetter som stärker varumärket

Även om vi går mot ett papperslöst samhälle där alltmer hanteras direkt i mobiltelefonen menar David att biljetterna spelar en viktig roll, framför allt för kulturinstitutionerna. "Många teaterbesökare tycker att det förhöjer upplevelsen att gå till en biljettkassa och få en fysisk biljett som de kan spara efter föreställningen. Det ligger liksom i kulturen. Att skräddarsy sina biljetter är dessutom ett sätt för arrangören att ytterligare stärka sitt varumärke.  Ta till exempel guldtrycket i Dramatens logga på biljetterna, det blev kanonsnyggt och förmedlar den känsla som arrangören var ute efter", konstaterar han.

Om Venuepoint

Venuepoint är en nordisk leverantör av biljettsystem som ägs av Nordisk Film och driver www.biljettforum.se, www.billetlugen.dk och www.billettportalen.no. Idag är Venuepoint den näst största aktören på marknaden och arbetar med några av de största arrangörerna i norra Europa när det kommer till konsertpromoters, operahus, festivaler, sportklubbar, konserthus och teatrar. Det webbaserade biljettsystemet är flexibelt och lättillgängligt med enkel administration och tillåter arrangören att ta sitt varumärke hela vägen, genom bland annat skräddarsydda biljetter, köpkvittering och köpprocess.

Läs mer om Venuepoint: www.venuepoint.net/sv
Eller kontakta: David Dagemark, 0706 46 74 00, dd@remove-this.venuepoint.net


Kontakta oss för mer information

Mikael Bergqvist
010 169 17 43
mikael.bergqvist@remove-this.nordvalls.se

ANDRA KUNDBERÄTTELSER

"Utan etiketten skulle ingenting fungera"

"Utan etiketten skulle ingenting fungera"

läs mer
Den lilla förpackningen med stora möjligheter

Den lilla förpackningen med stora möjligheter

läs mer
Färskpressade nyheter med digitaltryck

Färskpressade nyheter med digitaltryck

läs mer
Ny etikett klarar tuffa transporter

Ny etikett klarar tuffa transporter

läs mer