Kryddjätte väljer digitalt

September 2015

Under 2014 gjorde Santa Maria – norra Europas ledande smaksättningsföretag – en storsatsning på sin kryddserie "World Reflavouring". Konceptet gjordes om och nya etiketter med digitaltryck levererades från Nordvalls med ett mycket bra resultat. Fredrik Ljung, inköpsansvarig för etiketterna på Santa Maria, berättar om framgången:

"För det första var processen att ta fram etiketterna smidig, snabb och kostnadseffektiv. Nordvalls hjälpte oss med designarbetet och tack vare den digitala trycktekniken var det lätt att göra justeringar i text och bild allteftersom. Vi kunde göra provtryck som överensstämde exakt med det slutgiltiga resultatet vilket sparade oss både tid och pengar.

För det andra är vi oerhört nöjda med resultatet; trycket och färgåtergivelsen blev bättre än vi hade kunnat föreställa oss. Vårt World Reflavouring-koncept har blivit en succé och visst har etiketten en del i detta."

Stora möjligheter med digitaltryck

På Santa Maria tror man på den digitala trycktekniken. I sortimentet finns det ett flertal produktvarianter på olika språk och volymerna av varje sort är inte alltid så stora. "För oss med närvaro i så många olika länder är det viktigt att kunna kommunicera lokalt för att konsumenterna ska känna igen sig. Den digitala trycktekniken gör det enkelt och kostnadseffektivt för oss att vara flexibla och anpassa vår marknadskommunikation", säger Fredrik.

 

 


Kontakta oss för mer information

Caroline Dahl
010 169 17 10
caroline.dahl@remove-this.nordvalls.se

ANDRA KUNDBERÄTTELSER

"Utan etiketten skulle ingenting fungera"

"Utan etiketten skulle ingenting fungera"

läs mer
Den lilla förpackningen med stora möjligheter

Den lilla förpackningen med stora möjligheter

läs mer
Kölappen – så försynt men ack så viktig

Kölappen – så försynt men ack så viktig

läs mer
Etiketter med exklusiv känsla till ny kosmetikserie

Etiketter med exklusiv känsla till ny kosmetikserie

läs mer